۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

هموطن بصیرتت مبارک !


از چند روز قبلش که زنجیره های سبز انسانی رو از میدان راه آهن تا تجریش حرکت می کردند دیده بودم ، تعدادشون رو ، شعارهاشون و وای از شادی و برق توی چشماشون، از خشم توی صداشون و لبخند امیدوارشون...
موقع انتخابات چند تا مرکز رفتم تا یک جای خلوت پیدا کنم ولی همه جا سبز بود از آدمهایی که با نگاهشون در سکوت به هم لبخند می زدند بعد از انتخابات اون جمعیت بیشمار عصبانی رو که از میدون امام حسین تا آزادی مثل جریان رودخونه حرکت می کردند و همه جا جاری بودند. توی توپخونه ، جلوی مجلس، جلوی صدا و سیما، آدمهایی که جونشون رو می گرفتند کف دستشون و می رفتند زیر باتوم بسیجی ها ، جلوی گلوله، توی زندون، زیر فشار بی حرمتی ، تجاوز و شکنجه ... هر کس که حرفی زد و یا حتی می خواست که بزنه....جسد های یخ زده توی سردخونه که بی نام و نشون دفن می شدند، سوزونده شدند، گم شدند و یا اونهایی که هنوز توی اون سوراخ های کثیف زندون عکس کبوتر سفید آزادی رو روی دیوار می کشند ، خانواده های چشم به انتظارشون ... نه . با مینی بوس به عشق چلو کباب و ساندیس نمی آمدند. می آمدند که حرفشون رو بزنند . چه با کلام چه با سکوت... که نشون بدند برای آزادی له له می زنند. امید داشتند... احساس مسئولیت در مقابل نسل بعد ، حس ترحم به نسل های ساده ی قدیم...
اما اون موقع تلویزون رو که میگرفتی آموزش بستنی شفتالو و کیک سیب زمینی می داد، سبد بافی، گل مصنوعی ...فیلم های سینمایی ... مسابقه من گازت میگیرم تو بخند....خیلی که سر و صدا می شد می گفتند یک عده دزد و اوباش به دلایل نا معلومی شیشه های ماشین ها رو شکستند. هیچ کس از صدای الله و اکبر شب هاشون حرفی نمی زد. ندا... مرگ ندا صوری بوده . بغل دستیش کشتتش، کارهمون استاد موسیقیش بود، از بی بی سی اومدند کشتنش که بتونند فیلم بگیرند. کار اسرائیل بوده یا شاید انگلیس اما نه حتما" کار مریم رجبی بود. کار همه بود الی اون بسیجی که تفنگ دستش داده بودند.
یکهو روز نهم همه به خوشون آمدند که ا.ن. بهترین رئیس جمهور دنیاست و آزادی از این بیشتر باعث سوء هاضمه می شه. فهمیدیم که ولایت فقیه بیشتر از ما می فهمه و ما فریب خورده بودیم. فریب انگلیس خوشمزه است اما نباید خوردش چون باعث رودل می شه. آنزیم هضم آزادی توی معده ما ایرانیها نیست.
حالا به صراحت می گند مردم بودند که شعار میدادند نه اوباش ولی مردمی بودند که اشتباه متوجه شده بودند و اشتباهی گفته بودند مرگ بر اصل ولایت فقیه! به حمد و قوه خداوند تبارک و تعالی حالا آگاه شدند و به یمن این مبارکی اسم یک میدون رو می گذاریم بصیرت. حالا هر کانالی رو که میگیری جشن بصیرت رو نشون میده. همون روز آگاهی که مردم که توی یک تیکه میدون ولیعصر سیب زمینی می گرفتند و شعار میدادند و رئیس جمهور منتخبشون یکهو سید شده بود. اولاد همون پیغمبری که گفته بود که فرمانروایی یک حکومت ممکنه بتونه با کفرادامه پیدا کنه کنه ولی با ظلم نه ! و هزاران وعده خوب دیگه که باید بنشینیم تا روزی صبح دولتمان بدمد!

هیچ نظری موجود نیست: